Производители
Категории
Убрать фильтры
Год:
Цена:

Купівля електромобіля в Україні: всі за і проти

Електромобілі стають все більш популярними. Якщо ще років п'ять тому електрокари здавалися транспортом для ентузіастів, то сьогодні Tesla на автомобільному ринку має приблизно такий же статус, як iPhone в сегменті смартфонів.
Електромобілі стають все більш популярними. Якщо ще років п'ять тому електрокари здавалися транспортом для ентузіастів, то сьогодні Tesla на автомобільному ринку має приблизно такий же статус, як iPhone в сегменті смартфонів.
За даними Федерації роботодавців автомобільної галузі, за перші 6 місяців 2017 року Україна істотно наростила обсяг первинної реєстрації електромобілів. За вказаний період в країні було зареєстровано 1668 автомобілів з електричним приводом, що на 165% перевищує показники за аналогічний період 2016 року.
Але чи означають ці цифри, що в Україні почався бум електромобілів? І головне: чи вигідно в наших реаліях купувати електрокар? Hyser спробував знайти відповіді на ці питання.
За даними Федерації роботодавців автомобільної галузі, за перші 6 місяців 2017 року Україна істотно наростила обсяг первинної реєстрації електромобілів. За вказаний період в країні було зареєстровано 1668 автомобілів з електричним приводом, що на 165% перевищує показники за аналогічний період 2016 року.
Чому електромобілі в Україні користуються попитом?!
Не в останню чергу популярність електромобілів в Україні пов'язана з тим, що цей вид транспорту користується підтримкою держави. Ще в наприкінці 2015 року Верховна Рада прийняла законопроект №1674, який скасовує ввізне мито на електрокари. Міністерство інфраструктури обіцяє, що в майбутньому ціни на електромобілі знизяться ще на 20%. Заради цього на початку 2017 року навіть представили проект, покликаний стимулювати продажі екологічно чистих автомобілів, але остаточно його поки не затвердили.
Проект передбачає, що до 2021 року імпортні електромобілі в Україні звільнять від ряду податків і зборів. Зокрема, планується скасувати 16,8% ПДВ, 4,8% збору до Пенсійного фонду, а також 109 євро акцизного збору. Більш того, уряд хоче надати податкову знижку автомобільним дилерам і повертати частину вартості машини покупцеві. Також в Кабміні мають намір скасувати мито на імпорт комплектуючих для електромобілів і встановити відстрочку від сплати ПДВ на 6 місяців.
Свою роль в популяризації електромобілів грає і розвиток відповідної інфраструктури. В Україні поступово розвивається мережа для зарядки електромобілів, яка на сьогодні налічує понад 600 станцій. Їх відкривають не тільки у великих містах, а й в деяких районних центрах. За кількістю зарядних станцій Україна вже обійшла Польщу, Румунію, Болгарію і Білорусь.
Вигідна заправка ... в короткостроковій перспективі
Безумовно, в українських реаліях для багатьох головним аргументом при купівлі електромобіля є не його екологічність, а економія на паливі. Повсякденне використання електромобілів обходиться набагато дешевше, ніж машин з бензиновими або дизельними двигунами.

Якщо врахувати, що вартість електроенергії в Україні становить в середньому 1,68 грн за 1 кВт · год), а середньостатистичний електромобіль споживає 20-25 кВт · год на 100 км пробігу, то виходить, що за 100 км в дорозі власник платить близько 35 -40 грн. У той же час на автомобілі з бензиновим двигуном 100 км пробігу обійдуться в 120-200 грн.
До того ж економія на паливі в майбутньому може частково або повністю нівелюватися. Справа в тому, що батареї електромобілів мають свої обмеження по пробігу і віку. Наприклад, для самого популярного у нас електрокара Nissan Leaf на акумулятор діє гарантійний термін - 8 років і 160 тис. км. для дефектів і 5 років і 96 тис. км. для втрати ємності. У другому випадку можна обійтися без заміни батареї, але при цьому вона буде служити набагато гірше. В результаті власнику буде складно дістатися навіть в іншу частину свого міста.

 

З думками про зарядку
Електромобілі вважаються модним міським транспортом, але в той же час їх власники стикаються з низкою труднощів. Головна з них пов'язана з тим, що постійно доводиться думати про підзарядку.

На перший погляд здається, що середньостатистичного пробігу електромобілів на одній зарядці в 150-250 км в міських умовах буде цілком достатньо. Преміальна Tesla S і зовсім може проїхати за один раз 425 км. Але ці цифри виглядають оманливо.
Насправді заявлений запас ходу в реаліях українських міст доведеться скоротити приблизно на 30-35%. Справа в тому, що умови офіційних тестів можна порівняти з реальними умовами на дорогах. Тим більше вітчизняних. Крім того, ще відсотків 30% заряду взимку йде на опалення, а влітку - на охолодження салону. При сильних морозах на обігрів електромобіля може піти до 50% паспортної ємності.
У підсумку виходить, що проїхати 100 км на одній зарядці - це вже хороший показник для великих українських міст навіть при хороших погодних умовах.
Проблема полягає в тому, що далеко не на всіх парковках є зарядні станції, а з офісу не завжди дозволяють протягнути подовжувач. Для великих міст все виглядає не так страшно: тут знайдеться достатня кількість зарядних станцій. А ось на трасах і в невеликих населених пунктах їх на даний момент немає.

Ось і виходить, що по практичності електрокари поступаються звичайним автомобілям. Зараз їх слід розглядати як транспорт для пересування на короткі дистанції. Наприклад, для поїздок в межах невеликого міста.
Якщо в сім'ї є машина з бензиновим або дизельним двигуном, покупка електромобіля виглядає цілком виправдано. Крім того, електромобіль - раціональне рішення для мешканців приватних будинків, які не відчувають труднощів з облаштуванням зарядної станції і утепленого гаража.

В інших ситуаціях слід ретельно зважити всі «за» і «проти». Але в будь-якому випадку електромобілі - це дуже перспективний вид транспорту. Згодом їх батареї стануть більш ємними і потужними, а інфраструктура буде поступово розвиватися. А це означає, що перевага електрокарів перед звичайними автомобілями буде стає все більш виразним.